Οικουμενικον Πατριαρχείον
Οικουμενικον Πατριαρχείον
Οικουμενικον Πατριαρχείον
 

 

ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΘΗΚΑΝ ΤΑ ΕΓΚΑΙΝΙΑ

ΤΗΣ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗΣ

ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΠΑΤΡΙΑΡΧΙΚΗΣ

ΚΑΙ ΣΤΑΥΡΟΠΗΓΙΑΚΗΣ ΜΟΝΗΣ

ΑΡΚΑΔΙΟΥ

Τετάρτη 5 Ἰουλίου 2017


   Μέ τήν πα­ρου­σί­α τῶν Το­πι­κῶν Ἀρ­χῶν, ἐκ­προ­σώ­πων φο­ρέ­ων, κλη­ρι­κῶν καί πολ­λῶν φι­λό­τε­χνων ἀν­θρώ­πων τῆς Το­πι­κῆς μας Ἐκ­κλη­σί­ας πραγ­μα­το­ποι­ή­θη­καν τήν Τε­τάρ­τη 5η Ἰ­ου­λί­ου 2017 τά ἐ­πί­ση­μα Ἐγ­καί­νι­α τῆς Πι­να­κο­θή­κης τῆς Ἱ­ε­ρᾶς Πα­τρι­αρ­χι­κῆς καί Σταυ­ρο­πη­γι­α­κῆς Μο­νῆς Ἀρ­κα­δί­ου.

 

   Ἡ Πι­να­κο­θή­κη θά φι­λο­ξε­νεῖ­ται στούς πρό­σφα­τα ἀ­να­και­νι­σμέ­νους καί κα­τάλ­λη­λα δι­α­μορ­φω­μέ­νους χώ­ρους τοῦ πα­λαι­οῦ Μου­σεί­ου τῆς Μο­νῆς, οἱ ὁ­ποῖ­οι ὁ­λο­κλη­ρώ­θη­καν κα­τά τό πα­ρελ­θόν ἔ­τος μέ ἀ­φορ­μή τίς ἐκ­δη­λώ­σεις τι­μῆς καί μνή­μης γι­ά τήν Ἑ­κα­τον­πεν­τη­κον­τα­ε­τη­ρί­δα τῆς Ἀρ­κα­δι­κῆς Ἐ­θε­λο­θυ­σί­ας τοῦ 1866. Βρί­σκε­ται στόν πρῶ­το ὄ­ρο­φο τοῦ κτι­ρί­ου, στό ἰ­σό­γει­ο τοῦ ὁ­ποί­ου ἐ­κτί­θε­ται ἡ Μου­σει­α­κή Συλ­λο­γή τῆς Ἱ­ε­ρᾶς Μο­νῆς.

   Στήν Πι­να­κο­θή­κη ἐ­κτί­θεν­ται ἔρ­γα πα­λαι­ῶν καί νε­ω­τέ­ρων καλ­λι­τε­χνῶν, οἱ ὁ­ποῖ­οι ἐμ­πνεύ­σθη­καν τό­σο ἀ­πό τήν ὑ­πέρ­τα­τη θυ­σί­α τοῦ Ὁ­λο­καυ­τώ­μα­τος τῆς Μο­νῆς ὅ­σο καί ἀ­πό τήν ἐν γέ­νει ἱ­στο­ρι­κή καί πνευ­μα­τι­κή δι­α­δρο­μή της ἀ­νά τούς αἰ­ῶ­νες. Ἀ­νά­με­σα σέ αὐ­τά ξε­χω­ρί­ζουν: ὀ­κτώ πί­να­κες ζω­γρα­φι­κῆς τῆς ζω­γρά­φου Πό­πης Παυ­λά­κη, πέν­τε ἀ­πό τούς ὁ­ποί­ους πα­ρα­χώ­ρη­σαν στήν Ἱ­ε­ρά Μο­νή Ἀρ­κα­δί­ου ὁ Δῆ­μος Ρε­θύ­μνης καί τό Μου­σεῖ­ο Σύγ­χρο­νης Τέ­χνης Κρή­της, με­τά ἀ­πό σχε­τι­κή πρό­τα­ση τῆς θυ­γα­τέ­ρας τῆς ζω­γρά­φου, κ. Εἰ­ρή­νης Ἰ­ω­αν­νί­δου-Soetaert, ὁ πί­να­κας τοῦ ζω­γρά­φου Νι­κο­λά­ου Φε­ρε­κεί­δη, δη­μο­σι­ευ­μέ­νος ἤ­δη ἀ­πό τό 1938 στό βι­βλί­ο τοῦ ἀ­οι­δί­μου Μη­τρο­πο­λί­του Κρή­της Τι­μο­θέ­ου Βε­νέ­ρη «Τό Ἀρ­κά­δι δι­ά τῶν αἰ­ώ­νων», ὁ ὁ­ποῖ­ος ἀ­πο­κτή­θη­κε πρό­σφα­τα ἀ­πό τήν Μο­νή, τρί­α ἔρ­γα πού ὑ­πῆρ­χαν στή Μο­νή καί ἔ­χουν θε­μα­τι­κή ἀ­πό αὐ­τήν, τῶν ζω­γρά­φων Ρά­τα, Κιρ­μι­ζά­κη καί Κυ­ρι­α­κοῦ, δύ­ο ἔρ­γα τοῦ κ. Λε­ω­νί­δα Κα­ού­νη, τά ὁ­ποῖ­α εὐ­γε­νι­κά δώ­ρι­σε στήν Μο­νή, ἕ­να ἔρ­γο τοῦ Ἡ­ρα­κλει­ώ­τη εἰ­κα­στι­κοῦ Ἰ­ω­άν­νη Μα­ρά­βα, ἐμ­πνευ­σμέ­νη ἀ­πό τόν πί­να­κα ζω­γρα­φι­κῆς γι­ά τό Ἀρ­κά­δι τοῦ Θε­ό­δω­ρου Βρυ­ζά­κη τοῦ 1867, καί ἀ­κό­μη, ἕ­νας πί­να­κας τοῦ Ρε­θύ­μνι­ου σύγ­χρο­νου ζω­γρά­φου κ. Νι­κο­λά­ου Γλυ­νι­ᾶ, τόν ὁ­ποῖ­ο προ­σε­κό­μι­σε καί προ­σέ­φε­ρε κα­τά τήν τε­λε­τή τῶν Ἐγ­και­νί­ων ὁ ἴ­δι­ος, προ­κει­μέ­νου νά συμ­πε­ρι­λη­θεῖ στήν Πι­να­κο­θή­κη τοῦ Ἀρ­κα­δί­ου.

   Ἀ­ξί­ζει νά ση­μει­ω­θεῖ ὅ­τι στόν ἴ­δι­ο χῶ­ρο ἐ­κτί­θε­ται πλέ­ον, με­τά τήν πρό­σφα­τη συν­τή­ρη­σή της, καί ἡ ξυ­λό­γλυ­πτη κορ­νί­ζα, στήν ὁ­ποί­α φυ­λασ­σό­ταν ἐ­πί σει­ρά δε­κα­ε­τι­ῶν τό Ἱ­στο­ρι­κό Λά­βα­ρο τοῦ Ἀρ­κα­δί­ου στό πα­λαι­ό Μου­σεῖ­ο τῆς Μο­νῆς, ἔρ­γο τοῦ ἐρ­γο­στα­σί­ου Μουν­δρι­α­νά­κη μέ τήν φρον­τί­δα τοῦ τό­τε Ἐ­πι­σκό­που Ρε­θύ­μνης καί Αὐ­λο­πο­τά­μου Τι­μο­θέ­ου Βε­νέ­ρη.

   Ἡ ἐκ­δή­λω­ση τοῦ ἐγ­και­νι­σμοῦ τῆς Πι­να­κο­θή­κης, τήν ὁ­ποί­α συν­τό­νι­σε ὁ κ. Μά­νος Παν­τε­λι­δά­κης, Γραμ­μα­τέ­ας τῆς Ἱ­ε­ρᾶς Μο­νῆς Ἀρ­κα­δί­ου, πραγ­μα­το­ποι­ή­θη­κε στόν αὔ­λει­ο χῶ­ρο τοῦ Μο­να­στη­ρι­οῦ. Στήν ἔ­ναρ­ξή της ἀ­πηύ­θυ­νε χαι­ρε­τι­σμό ὁ κ. Γε­ώρ­γι­ος Μα­ρι­νά­κης, Δή­μαρ­χος Ρε­θύ­μνης, ὁ ὁ­ποῖ­ος ἐ­ξῆ­ρε τήν πνευ­μα­τι­κή καί πο­λι­τι­στι­κή πρό­ο­δο καί ἀ­νά­πτυ­ξη τοῦ Ἀρ­κα­δί­ου, πού συν­τε­λεῖ­ται κα­τά τά τε­λευ­ταῖ­α ἔ­τη μέ τήν φρον­τί­δα τῆς Το­πι­κῆς μας Ἐκ­κλη­σί­ας. Ἀ­κο­λού­θως τόν λό­γο ἔ­λα­βε ἡ κ. Μα­ρί­α Μα­ραγ­κοῦ, Καλ­λι­τε­χνι­κή Δι­ευ­θύν­τρι­α τοῦ Μου­σεί­ου Σύγ­χρο­νης Τέ­χνης Κρή­της, ἡ ὁ­ποί­α ἀ­να­φέρ­θη­κε στό ἱ­στο­ρι­κό τῆς πα­ρα­χώ­ρη­σης τῶν ἔρ­γων τῆς Πό­πης Παυ­λά­κη ἀ­πό τό Μου­σεῖ­ο πρός τήν Ἱ­ε­ρά Μο­νή καί ἐ­ξέ­φρα­σε τήν χα­ρά της πού πλέ­ον αὐ­τά θά φι­λο­ξε­νοῦν­ται στόν φυ­σι­κό τους χῶ­ρο, στόν ὁ­ποῖ­ο ἄλ­λω­στε τά ἐμ­πνεύ­σθη­κε καί τά δη­μι­ούρ­γη­σε ἡ ἀ­οί­δι­μος ζω­γρά­φος. Στήν συ­νέ­χει­α ἡ θυ­γα­τέ­ρα τῆς ἀ­εί­μνη­στης Πό­πης Παυ­λά­κη, κ. Εἰ­ρή­νη Ἰ­ω­αν­νί­δου-Soetaert, ἡ ὁ­ποί­α ἦλ­θε ἀ­πό τό Πα­ρί­σι ὅ­που δι­α­μέ­νει γι­ά νά πα­ρευ­ρε­θεῖ στά Ἐγ­καί­νι­α τῆς Πι­να­κο­θή­κης, ἀ­να­φέρ­θη­κε μέ συγ­κί­νη­ση στή ζω­ή καί στό ἔρ­γο τῆς μη­τέ­ρας της καί ἐ­ξέ­φρα­σε τήν χα­ρά της πού οἱ σχε­τι­κοί μέ τό Ἀρ­κά­δι πί­να­κές της βρί­σκον­ται πλέ­ον στό ἱ­στο­ρι­κό Μο­να­στή­ρι (Διαβάσετε τόν χαιρετισμό τῆς κ. Ἰωαννίδου ἐδῶ). Ἄλ­λω­στε, ἡ κ. Ἰ­ω­αν­νί­δου εἶ­ναι ἐ­κεί­νη πού εἶ­χε τήν πρώ­τη ἔμ­πνευ­ση γι­ά τήν πα­ρα­χώ­ρη­ση τῶν ἔρ­γων τῆς μη­τέ­ρας της στό Ἀρ­κά­δι. Τέ­λος, ὁ κ. Ἐμ­μα­νου­ήλ Γορ­γο­ρά­πτης, θε­ο­λό­γος καί Γραμ­μα­τέ­ας τοῦ Ὀρ­γα­νι­σμοῦ Δι­οι­κή­σε­ως Μο­να­στη­ρι­α­κῆς Πε­ρι­ου­σί­ας Νο­μοῦ Ρε­θύ­μνης, ἔ­κα­με ἀ­να­λυ­τι­κή πα­ρου­σί­α­ση τῶν ἔρ­γων τῆς Πι­να­κο­θή­κης (Διαβάσετε τήν παρουσίαση τοῦ κ. Γοργοράπτη ἐδῶ).

   Τήν ἐκ­δή­λω­ση ἐ­πέν­δυ­σε μου­σι­κά τό Κου­ϊν­τέ­το Χάλ­κι­νων Πνευ­στῶν Ὀρ­γά­νων «Ρί­θυ Brass» τῆς Δη­μο­τι­κῆς Φι­λαρ­μο­νι­κῆς Ρε­θύ­μνης μέ μου­σι­κό πρό­γραμ­μα, τοῦ ὁ­ποί­ου τήν ἐ­πι­μέ­λει­α εἶ­χε ὁ κ. Ἀν­τώ­νι­ος Μαυ­ρά­κης, Προ­ϊ­στά­με­νος τοῦ Αὐ­το­τε­λοῦς Γρα­φεί­ου Πο­λι­τι­σμοῦ καί Μου­σι­κῆς Παι­δεί­ας τοῦ Δή­μου Ρε­θύ­μνης. Μα­ζί μέ τόν κ. Μαυ­ρά­κη συμ­με­τεῖ­χαν οἱ μου­σι­κοί κ. Ἀν­τι­γό­νη Ἀ­ραμ­πατ­ζό­γλου, κ. Ἀν­τώ­νι­ος Ντα­κά­κης, κ. Ἀ­λέ­ξαν­δρος Σκέμ­πι, κ. Παν­τε­λής Συ­κά­κης καί κ. Ἀν­τώ­νι­ος Ζα­χα­ρά­κης.

   Κα­τα­κλεί­ον­τας τήν ἐκ­δή­λω­ση ὁ Σεβ. Μη­τρο­πο­λί­της Ρε­θύ­μνης καί Αὐ­λο­πο­τά­μου κ. Εὐ­γέ­νι­ος εὐ­χα­ρί­στη­σε θερ­μά ὅ­σους συ­νε­τέ­λε­σαν στή δη­μι­ουρ­γί­α τῆς Πι­να­κο­θή­κης κα­θώς καί ὅ­σους προ­σῆλ­θαν γι­ά νά τι­μή­σουν μέ τήν πα­ρου­σί­α τους τά Ἐγ­καί­νι­ά της. Ὡς ἔκ­φρα­ση εὐ­α­ρέ­σκει­ας τῆς Το­πι­κῆς μας Ἐκ­κλη­σί­ας στούς πρω­τερ­γά­τες αὐ­τοῦ τοῦ ἐγ­χει­ρή­μα­τος, ἐ­πέ­δω­σε ἐ­παί­νους στόν κ. Γε­ώρ­γι­ο Μα­ρι­νά­κη, στήν κ. Μα­ρί­α Μα­ραγ­κοῦ, στήν κ. Εἰ­ρή­νη Ἰ­ω­αν­νί­δου-Soetaert, καί στούς κ. Λε­ω­νί­δα Κα­ού­νη καί κ. Ἰ­ω­άν­νη Μα­ρά­βα. Ἐ­πί­σης ἐ­πέ­δω­σε ἔ­παι­νο στόν κ. Ἀν­τώ­νι­ο Μαυ­ρά­κη γι­ά τήν συμ­με­το­χή τοῦ ὑ­π’ αὐ­τόν μου­σι­κοῦ σχή­μα­τος στήν ἐκ­δή­λω­ση.

   Ὁ Ἐ­πί­σκο­πός μας τό­νι­σε ὅ­τι στό­χος τῆς Ἱ­ε­ρᾶς Μη­τρο­πό­λε­ως Ρε­θύ­μνης καί Αὐ­λο­πο­τά­μου καί τῆς Ἱ­ε­ρᾶς Μο­νῆς Ἀρ­κα­δί­ου εἶ­ναι ὁ συ­νε­χής ἐμ­πλου­τι­σμός τῆς Πι­να­κο­θή­κης μέ ἔρ­γα καλ­λι­τε­χνῶν, ἐμ­πνευ­σμέ­νων ἀ­πό τό Ἀρ­κά­δι καί τήν δι­α­δρο­μή του μέ­σα στήν Ἱ­στο­ρί­α, κα­θώς καί ἡ ἀ­να­ζή­τη­ση καί ἐ­πι­στρο­φή στήν Ἱ­ε­ρά Μο­νή κει­μη­λί­ων καί ἔρ­γων τέ­χνης πού δέν βρί­σκον­ται πλέ­ον σέ αὐ­τήν.

   Τέ­λος, καί πρίν τήν κο­πή τῆς κορ­δέ­λας τῶν Ἐγ­και­νί­ων καί τήν εἴ­σο­δο τῶν πα­ρευ­ρι­σκο­μέ­νων στούς χώ­ρους τῆς Πι­να­κο­θή­κης, ἀ­να­γνώ­σθη­κε τό πρός τόν Σε­βα­σμι­ώ­τα­το Σε­πτό Πα­τρι­αρ­χι­κό Εὐ­λο­γη­τι­κό Γράμ­μα τῆς Αὐ­τοῦ Θει­ο­τά­της Πα­να­γι­ό­τη­τος, τοῦ Οἰ­κου­με­νι­κοῦ Πα­τρι­άρ­χου κ.κ. ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΥ, τό ὁ­ποῖ­ο καί πα­ρα­τί­θε­ται:

 

   Ἱ­ε­ρώ­τα­τε Μη­τρο­πο­λῖ­τα Ρε­θύ­μνης καὶ Αὐ­λο­πο­τά­μου, ὑ­πέρ­τι­με καὶ ἔ­ξαρ­χε Ἄ­νω Κρή­της καὶ Πε­λά­γους Κρη­τι­κοῦ, ἐν Ἁ­γί­ῳ Πνεύ­μα­τι λί­αν ἀ­γα­πη­τὲ ἀ­δελ­φὲ καὶ συλ­λει­τουρ­γὲ τῆς ἡ­μῶν Με­τρι­ό­τη­τος, κύ­ρι­ε Εὐ­γέ­νι­ε, χά­ρις, ἔ­λε­ος καὶ εἰ­ρή­νη πα­ρὰ Θε­οῦ Παν­το­κρά­το­ρος εἴ­η­σαν τῇ ὑ­με­τέ­ρᾳ Ἱ­ε­ρό­τη­τι.

   Ἡ Ἱ­ε­ρὰ Πα­τρι­αρ­χι­κὴ καὶ Σταυ­ρο­πη­γι­α­κὴ Μο­νὴ Ἀρ­κα­δί­ου κα­τέ­χει ἰ­δι­αι­τέ­ραν θέ­σιν εἰς τὴν καρ­δί­αν τῆς Μη­τρὸς Ἐκ­κλη­σί­ας. Πέ­ραν τῆς ἐν γέ­νει ἱ­στο­ρι­κῆς καὶ πνευ­μα­τι­κῆς ση­μα­σί­ας αὐ­τῆς, τὸ πε­ρί­φη­μον ὁ­λο­καύ­τω­μα τοῦ Ἀρ­κα­δί­ου ἀ­πο­τε­λεῖ κο­ρυ­φαί­αν πρᾶ­ξιν ἡ­ρω­ϊ­σμοῦ καὶ θυ­σί­ας, καὶ σύμ­βο­λον τῆς ἀ­γά­πης δι­ὰ τὴν ἐ­λευ­θε­ρί­αν, ἥ­τις νι­κᾷ καὶ αὐ­τὸν τοῦ­τον τὸν θά­να­τον. Οὕ­τω καὶ ἕ­κα­στον γε­γο­νός, τὸ ὁ­ποῖ­ον εἶ­ναι συν­δε­δε­μέ­νον πρὸς τὴν ἱ­στο­ρί­αν τῆς Ἱ­ε­ρᾶς Μο­νῆς, τυγ­χά­νει δι­ὰ τὴν ἡ­με­τέ­ραν Με­τρι­ό­τη­τα ἀ­φορ­μὴ ἰ­δι­αι­τέ­ρας χα­ρᾶς.

   Δι­ὰ τοι­ού­των οὖν αἰ­σθη­μά­των ἐ­δέ­χθη­μεν λί­αν εὐ­με­νῶς, ἅ­γι­ε ἀ­δελ­φέ, τὴν εἴ­δη­σιν πε­ρὶ τῶν Ἐγ­και­νί­ων τῆς Πι­να­κο­θή­κης τῆς Ἱ­ε­ρᾶς Μο­νῆς Ἀρ­κα­δί­ου, γνω­ρί­ζον­τες κα­λῶς ὅ­τι τὰ ἐν αὐ­τῇ ἐ­κτι­θέ­με­να ἔρ­γα τῶν ἀ­ρι­στο­χεί­ρων ζω­γρά­φων, οἵ­τι­νες ἐ­νε­πνεύ­σθη­σαν ἄλ­λο­τε ὑ­πὸ τοῦ κάλ­λους αὐ­τῆς καὶ ἄλ­λο­τε ὑ­πὸ τοῦ συγ­κλο­νι­στι­κοῦ καὶ τρα­γι­κοῦ γε­γο­νό­τος τοῦ ὁ­λο­καυ­τώ­μα­τος αὐ­τῆς, ὁ­μι­λοῦν, δι­ὰ τοῦ χρω­στῆ­ρος, εἰς τὴν καρ­δί­αν τῶν ὁ­ρών­των ταῦ­τα καὶ δι­η­γοῦν­ται ἡ­μέ­ρας εἰ­ρή­νης καὶ πο­λέ­μου, ἡ­συ­χί­ας καὶ ἀ­γω­νί­ας, δό­ξης καὶ ἀ­τι­μί­ας, προ­ό­δου καὶ κα­τα­στρο­φῆς, πα­ρα­πεμ­πού­σας εἰς τὴν καθ᾿ ὅ­λου πο­ρεί­αν τῆς Με­γα­λο­νή­σου Κρή­της καὶ τοῦ Γέ­νους ἡ­μῶν εἰς τὸ ἱ­στο­ρι­κὸν γί­γνε­σθαι, ἀ­κο­λου­θούν­των τὴν ὁ­δὸν ἐ­κεί­νην, ἥ­τις δι­ὰ τοῦ σταυ­ροῦ ἄ­γει εἰς τὴν δό­ξαν τῆς Ἀ­να­στά­σε­ως καὶ εἰς τὴν ἀ­λη­θι­νὴν ἐ­λευ­θε­ρί­αν. Δι­ό­τι δὲν πρέ­πει νά λη­σμο­νῶ­μεν ὅ­τι ἡ μο­να­δι­κὴ ἀ­λη­θι­νὴ ἐ­λευ­θε­ρί­α εἶ­ναι ἡ πα­ρα­μο­νὴ ἐν τῷ Θε­ῷ· τὸ δὲ δί­δαγ­μα τοῦ­το πα­ρέ­δω­κεν εἰς τὸν λα­ὸν καὶ εἰς ὁ­λό­κλη­ρον τὸν κό­σμον ἡ Ἱ­ε­ρὰ Μο­νὴ Ἀρ­κα­δί­ου.

   Ὅ­θεν, ἡ ἐ­κτι­θε­μέ­νη καλ­λι­τε­χνι­κὴ πα­ρα­γω­γὴ τοῦ ζω­γρα­φι­κοῦ τα­λάν­του πλεί­στων καλ­λι­τε­χνῶν, πα­λαι­ο­τέ­ρων καὶ νε­ω­τέ­ρων, θὰ ἀ­πο­τε­λέ­σῃ δι­ὰ τοὺς ἐ­πι­σκε­πτο­μέ­νους τὴν Ἱ­ε­ρὰν ταύ­την Μο­νὴν ὄ­χι μό­νον «τέρ­ψιν ὀ­φθαλ­μῶν» ἀλ­λὰ καὶ ἀ­φορ­μὴν ἐμ­βα­πτι­σμοῦ εἰς τὴν πνευ­μα­τι­κὴν πα­ρά­δο­σιν τοῦ ἐν­δό­ξου ἱ­στο­ρι­κοῦ βί­ου τῆς Μο­νῆς καὶ κατ᾿ ἐ­πέ­κτα­σιν τῆς Ἱ­ε­ρᾶς ὑ­μῶν Ἐ­παρ­χί­ας, ἀ­εί­πο­τε ἀρ­δευ­ο­μέ­νων ὑ­πὸ τοῦ Ὀρ­θο­δό­ξου πνεύ­μα­τος τῆς Μη­τρὸς πάν­των ἡ­μῶν Ἁ­γί­ας τοῦ Χρι­στοῦ Με­γά­λης Ἐκ­κλη­σί­ας.

   Δι­ὸ καὶ με­τὰ θερ­μῶν συγ­χα­ρη­τη­ρί­ων εὐ­χῶν, συγ­κι­νού­με­νοι ἐκ τῆς με­ρί­μνης τῆς τε ὑ­με­τέ­ρας προ­σφι­λοῦς Ἱ­ε­ρό­τη­τος καὶ τῆς ἀ­δελ­φό­τη­τος τῆς Ἱ­ε­ρᾶς Μο­νῆς δι­ὰ τὴν συγ­κέν­τρω­σιν τοῦ ἀ­φο­ρῶν­τος εἰς αὐ­τὴν εἰ­κα­στι­κοῦ πλού­του, ἀ­πο­νέ­μο­μεν πᾶ­σι τοῖς συν­τε­λε­σταῖς τῆς ὁ­λο­κλη­ρώ­σε­ως τοῦ ση­μαν­τι­κοῦ αὐ­τοῦ ἔρ­γου, κλη­ρι­κοῖς τε καὶ λα­ϊ­κοῖς, δω­ρη­ταῖς τε καὶ ἀ­φι­ε­ρω­ταῖς, καλ­λι­τέ­χναις καὶ μή, τὴν Πα­τρι­αρ­χι­κὴν εὐ­λο­γί­αν τῆς ἡ­με­τέ­ρας Με­τρι­ό­τη­τος.

   Ἡ δὲ χά­ρις καὶ τὸ ἔ­λε­ος τοῦ Κυ­ρί­ου ἡ­μῶν Ἰ­η­σοῦ Χρι­στοῦ, ταῖς πρε­σβεί­αις τῶν ἀπ᾿ αἰ­ῶ­νος δι­ὰ τῆς ἀ­σκή­σε­ως ἡ­γι­α­σμέ­νων πα­τέ­ρων τῆς Ἱ­ε­ρᾶς Πα­τρι­αρ­χι­κῆς καὶ Σταυ­ρο­πη­γι­α­κῆς Μο­νῆς Ἀρ­κα­δί­ου, εἴ­η­σαν με­τὰ τῆς ὑ­με­τέ­ρας Ἱ­ε­ρό­τη­τος, τῶν ἐν αὐ­τῇ ἐγ­κα­τα­βι­ούν­των πα­τέ­ρων καὶ πάν­των τῶν εὐ­λα­βῶν προ­σκυ­νη­τῶν αὐ­τῆς.

,βιζ΄ Ἰουλίου α΄

ἀγαπητὸς ἐν Χριστῷ ἀδελφὸς

† Ὁ Κωνσταντινουπόλεως Βαρθολομαῖος

 

   Ὁ Ἐγ­και­νι­σμός τῆς Πι­να­κο­θή­κης τοῦ Ἀρ­κα­δί­ου ἀ­πο­τε­λεῖ ἀ­φορ­μή πνευ­μα­τι­κῆς χα­ρᾶς γι­ά τό πλή­ρω­μα τῆς Το­πι­κῆς μας Ἐκ­κλη­σί­ας καί τόν Ἐ­πί­σκο­πό μας. Ἀ­πο­δί­δον­τας ἕ­να ἀ­κό­μη χῶ­ρο τῆς Ἱ­ε­ρᾶς Μο­νῆς Ἀρ­κα­δί­ου στούς πο­λυ­ά­ριθ­μους ἀ­πό ὅ­λο τόν κό­σμο προ­σκυ­νη­τές καί ἐ­πι­σκέ­πτες της, ἐ­πι­τε­λεῖ­ται ἕ­να ἱ­ε­ρό χρέ­ος ἀ­πέ­ναν­τι στήν πο­λι­τι­στι­κή κλη­ρο­νο­μι­ά τῆς Μο­νῆς, ἡ ὁ­ποί­α καί μέ τόν τρό­πο αὐ­τό θά ἐ­ξα­κτι­νώ­νει τό μή­νυ­μα τῆς πνευ­μα­τι­κῆς ἐ­λευ­θε­ρί­ας στόν κό­σμο.

 

 

 
© 2010 Ιερά Μητρόπολις Ρεθύμνης και Αυλοποτάμου, Ρέθυμνο, Κρήτη - Τηλεφωνικό Κέντρο 28310 22415 - Fax 28310 28557
 

website powered by HOTSoft.gr - κατασκευή ιστοσελίδας